Zunflappie logo, onderdeel van Global Classics

Deze site boordevol Zundapp informatie wordt gratis aangeboden. Maar helemaal gratis gaat dat natuurlijk niet... Help ons deze site in de lucht te houden en doe een donatie van 5 euro!

Er is geen zoekopdracht ontvangen

Zoek naar ""

Het zoeken leverde 158 resultaten op.

  1. [Laverda] Bediening en onderhoud 125/175

    De Laverda "Uso e manutenzione" met daarin een Zundapp 285-blok, 125cc en watergekoeld! Met afstelgegevens daarvoor. Een "Uso e manutenzione", wat "Gebruik en onderhoud" betekent geeft de afstelgegevens van het KS125 en KS175-blok prijs. Het valt dus in de categorie 'Bediening en Onderhoud'.

  2. [Famel] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp Famel. Niet echt de duitse degelijkheid, maar alsnog een goede brommer. Met 5-bak! Deze onderdelen-catalogus heb ik nog nooit op internet gezien... dus hier is hij!

  3. [DE200] Bediening en onderhoud DE200 en DL200

    Hierbij echt een oudje: de Bediening en Onderhoud van de Zundapp DE200 en DL200. Dit model uit 1935 (!) was een motorfiets met 200cc. Er zit ook een speciale brochure in van het bedradingsschema én de carburateur.

  4. [685] Onderdelen catalogus

    De onderdelen-catalogus van de 685, oftewel de grasmaaier. Deze werd geleverd in 5-modellen. Deze catalogus spreekt over de "Motor-Rasenmäher", de "Motor Lawn Mower" en de "Tondeuse á Gazon á Moteur", dus weten we gelijk dat deze catalogus 3-talig is. Het bevat de types: - 685-015 (2-ster-model, zelf duwen) - 685-035 (3-ster-model, voorwielaandrijving) - 685-055 (5-ster-model, voorwielaandrijving met electrische start)

  5. [685] Bediening en onderhoud Grasmaaier

    Hierbij het boekje "Arbeiten am Motor-Rasenmäher", wat valt in de categorie Bediening en Onderhoud. Het betreft hier de grasmaaier, model 685. Het is een uitgave uit Maart 1971.

  6. [561] Onderdelen catalogus #2

    De Motorroller R50 en RS50 van het type 561 zijn niet heel gebruikelijk om te rijden, maar hier is er wel een catalogus van.

  7. [561] Onderdelen catalogus

    Nog een uniek iets... de onderdelencatalogus van een Zundapp 561: de Roller! Het WAS een nieuwe trent: veel plastic kappen. We kennen ze nog steeds: de scooters. Maar deze had een 3handbakje van Zundapp. Een echt wijvending!

  8. [561] Bediening en onderhoud R50 en RS50Super (Roller)

    Met trots en met voldoening presenteer ik u de Bediening en Onderhoud van een 561: een Roller. Dit houdt in: de 561 R50 en de 561 RS50Super. Die laatste is een motorfiets met 4,2 pk! Voor diegene die het nodig hebben: succes ermee! Met dank aan en toestemming van: www.zuendapp.net

  9. [540] Onderdelen catalogus

    Nog een onderdelen-catalogus Ik bied u aan... de 540-catalogus met daarin de modellen K80, K80 WK, GTS50 WK en de SX80. WK staat voor WaterKuler: watergekoeld. Alleen met het 314-blok (de 50cc heeft het 317-blok). De modernste echte duitse Zundapp. Zowel in motor-uitvoering als brommeruitvoering! Met het bekende 314-blokje. Deze lijkt veel op de 537, aangezien frame bijna hetzelfde is. Alleen de achtervering is anders!

  10. [540] Bediening en onderhoud SX80

    Hierbij de Bediening en Onderhoud van de SX80, oftewel de 540-150, hetgeen een Enduro-Leichtkraftrad is. Met 6,3 KW 80cc-5gangbak en monoshock!

  11. [540] Bediening en onderhoud K80

    In dit boekje de Bediening en Onderhoud van de 540-200 K80.

  12. [537] Onderdelen catalogus

    Een unicum... een handboek van een zeer zeldzame Zundapp: de Zundapp 537, KS80 met monoshock! Met reeds bekende trots is hierbij bekend de officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 537! De bekendste Zundapp, de bolle mooie brommer!

  13. [537] Bediening en onderhoud KS80 Super

    Het Bedienings- en Onderhoudsboekje van de 537-010 oftewel de KS80 Super omschrijft hoe je deze Zündapp KS 80 Super met monoshock-vering dient te onderhouden.

  14. [530] Onderdelen catalogus #3 / Touring

    De onderdelen-catalogus van 3 530's, allen KS80. Deze drie KS80's hebben het wat onbekendere 314-blok en zijn allemaal watergekoeld. Ook in deze onderdelen-catalogus de KS80 Touring met alle zeldzame aspecten. Tevens zijn in deze catalogus gedetaileerde tekeningen van het stuur, handels, kuipjes en andere kleine reutemeut te vinden.

  15. [530] Onderdelen catalogus #2

    De beste FAQ die er is. Een mooie compacte maar DUIDELIJKE versie van een onderdelencatalogus van de 530. Let wel: voor alle waterkoelers te gebruiken! Met hierin de 530-010; 530-011; 530-012; 530-012; 530-014; 530-500; 530-500 en de 530-510: De Watercooled, Watercooled TT en Super Sport TT.

  16. [530] Onderdelen catalogus

    Een reuzehandige faq met hierin een ingescande versie van de onderdelencatagolus van een 530. Exploded views en alle onderdeelnummers van je complete brommer/brommer.

  17. [530] Bediening en onderhoud 80cc

    Hierbij een onderhoudsboek van de Zundapp KS80 en de KS80 Touring Waterkoeling, 5bak, klauwschakeling(!) en de hele reutemeut. Over hoe je je Zundapp moet onderhouden, om welke kilometer en hoe je dit doet. Kortom: het welbekende boekje, maar nu voor de 80cc-motor.

  18. [530] Bediening en onderhoud 50cc (motorfiets)

    Hierbij een onderhoudsboek van de Zundapp KS50 Watercooled TT 530. Waterkoeling, 5bak, Mikuni VM20-carburateur. Over hoe je je Zundapp moet onderhouden, om welke kilometer en hoe je dit doet.

  19. [529] Onderdelen catalogus #4 / Januari 1978

    Wederom een nederlandse versie van een 529-catalogus met daarin de CS50, GTS50 en KS50. Hierin opgenomen de 529-03 Liste 0 (oftewel 529-030), de 529-05 Liste 0 (529-050) en de 529-05 Liste 1 (529-051). De 529-030 is alleen uitgebracht in kleur 33, de andere twee in 66 en 67.

  20. [529] Onderdelen catalogus #3 / Nederlands / overgangsmodel

    De Nederlandse onderdelen-catalogus uit 1977 is hier! Deze catalogus van de CS, GTS en KS 517 = 529! Het gaat hier om de overgangsmodellen. Deze kregen het nummer 517, maar zijn gewoon 529!. Deze heeft geforceerde koeling, handschakeling, stuurhendels voor handschakeling, trappers door het blok, contactpunten-ontsteking, trappers buiten het blok, enkele tellers-cockpitjes en nog veel meer! Let op: dit is het overgangsmodel!!! Het zijn dus 517 op de typeplaatjes, maar hebben wel een 529-frame. Het zijn dus eigenlijk 529's, maar we noemen ze 517's! Zo zit er ook een 529 bij met schijfrem.

  21. [529] Onderdelen catalogus #2 / Nederlands

    Ook in deze Nederlandse onderdelen-catalogus uit 1979 s staat veel informatie. Deze nederlandse brommers zijn zeer divers: van CS (luchtgekoeld, 3-handbak) tot een KS (schijfrem, 4-voetbak). Ook veel aparte dingen, als het ijzeren plaatje bij de 3handbak als afsluiting van je kettingkast. Contactpunten, uitlaten met losse bochten, extern trappenstel etc. Deze lijkt wel veel op [517/529] Onderdelen catalogus #4 / Nederlandse CS - GTS - KS, maar is toch echt net iets anders.

  22. [529] Onderdelen catalogus

    Dit wordt misschien wel de mooiste faq van allemaal. Daarom biedt ik u met gepaste trots aan: de officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 529! De bekendste Zundapp, de bolle mooie brommer! Deze lijkt veel op de 530, maar is toch net anders!

  23. [529] Bediening en onderhoud CS50, GTS50 en KS50

    In deze faq vindt u het boekje Bediening en onderhoud voor de volgende types: 529-030 CS50, handschakeling, geforceerde koeling, 3 versnellingen, trappers in blok 529-050 GTS50, voetschakeling, rijwindkoeling, 4 versnellingen, trapper-stel tussen blok en frame. 529-051 KS50, voetschakeling, rijwindkoeling, 4 versnellingen, schijfrem, knipperlichten, trap-stel tussen frame en blok. Met dank aan Technojunk voor het beschikbaar stellen van deze afbeeldingen/scans.

  24. [529] Bediening en onderhoud C50 Super en GTS50

    In deze faq vindt u het boekje Bediening en onderhoud voor de volgende types: 529-010 Sport-Mokick (C50 Super) 529-020 Sport-Mokick (GTS50) Met dank aan Erwin Tubben.

  25. [529/530] Achterbrug bussen vervangen

    Bij deze faq gaan we de achterbrugbussen uit je frame verwijderen. Dit zijn koperen bussen die in je frame zijn geperst. Je achterbrug schaniert hierop. Het werkt allemaal leuk en aardig, maar na 25 jaar kan dat wel een slijten. En dan moeten ze vervangen worden. Dat is allemaal best en aardig, maar het gaat niet altijd vanzelf. Daarom wil ik deze faq maken en u helpen met het oplossen van dit probleem. Als je hierbij een beetje doorwerkt ben je binnen een uurtje klaar.

  26. [521] Onderdelen catalogus #5 / 521-01

    De onderdelen-catalogus van de 521-01 L1. Jaar: onbekend Type: 521-01 L0 KS125 Sport Met dank aan NSR voor het beschikbaar stellen van dit onderdelen-boek

  27. [521] Onderdelen catalogus #4 / 521-78

    Met deze faq beschikt u over de onderdelencatalogus van de 521-410; 521-411 en de 521-412. Dit zijn allen KS125-ers. Deze zijn uitgebracht in 1978, 1979 of 1980. De catalogus komt uit het jaar 1980. Met dank aan Jacco van het Zundapp-forum voor het aanreiken van deze catalogus.

  28. [521] Onderdelen catalogus #3 / KS175

    Deze onderdelencatalogus is van de KS175, de 521. Helaas nog in wat klein formaat, maar hoop deze nog wel groter beschikbaar te stellen.

  29. [521] Onderdelen catalogus #2 / Sport

    Voor de grotere Zundapp-rijders: de onderdelen-catalogus van een Zundapp 521 KS125 Sport. Inclusief blok, frame en al het andere! Deze is dus iets anders dan die andere 521. Grotere jongens: geniet ervan!

  30. [521] Onderdelen catalogus

    Met echte trots kan ik nu eindelijk de grotere jongens iets bieden: de onderdelen-catalogus van een Zundapp 521: de orginele KS125! Inclusief blok, frame en al het andere! Grotere jongens: geniet ervan! En sinds kort ook nog een keer zeer grote afbeeldingen!

  31. [521] Bediening en onderhoud 175cc

    Hierbij een onderhoudsboek van de Zundapp KS175 521. Over hoe je deze Zundapp moet onderhouden, om welke kilometer en hoe je dit doet.

  32. [520] Onderdelen catalogus GS125

    De onderdelen-catalogus van een GS125, 520. Om precies te zijn: de 520-05L0 GS125 met motor 285-20L0 Catalogus komt uit 1973 en 1974.

  33. [518] Onderdelen catalogus

    Hierbij de en onderdelen-catalogus van de 518. Jaar: augustus 1967. Veel succes met deze 518 (welke veel heeft van de 515). Hier komen voor: 518 KS100 Sport (4-bak) 518 KS100 (4-bak) 518 KS100 (exportuitvoering) Met dank aan NSR voor het beschikbaar stellen van dit onderdelen-boek

  34. [518] Bediening en onderhoud 100cc en 125cc

    Met grote trots kan ik u voorschotelen: De "Arbeiten am Zwei-Takt Motoren 100cc und 125cc". Het gaat hier vooral om het 285-motorblok. Ze leggen montage en demontage uit en hoe je het hele blok af kan stellen. Speciaal is het afstellen van de electronische ontsteking. Veel succes met dit boek over het 125cc blok! Oorspronkelijk horen deze blokken onder de 518. De laatste paar pagina's zijn echter wel van een 521.

  35. [517] Onderdelen catalogus Super Sport

    De inhoud van deze faq is gelijk aan die van faq 249.

  36. [517] Onderdelen catalogus September 1970 (C50 Sport, KS50, KS50 Sport, KS50 Super Sport)

    In deze lange onderdelencatalogus, welke ontvangen is van Arjen van ks125.com staan de volgende types: Sport Combinette 1967, 517-02L1; C50 Sport 1968; C50 Sport 1969; C50 Sport 1969; KS50 Super SL 1967; KS50 1968, 517-06L7; KS50 Sport 1967, 517-06L0; KS50 Sport 1968, 517-20L0; KS50 Super Sport 1968, 517-06L5; KS50 Super Sport 1968, 517-20L2; KS50 Super Sport 1970, 517-20LB; KS50 Super Sport 1970, 517-20LC; Deze uitgave heet "Ersatzteil-katalog Type 517, 2. Auflage" en is de tweede uitgave van alle typen 517. In September 1970 is deze uitgekomen.

  37. [517] Onderdelen catalogus KS50 Watercooled 1975

    Met deze faq komt eindelijk een lang verwachte onderdelen-catalogus online: namelijke die van 517 met watergekoelde cilinders. De officiële titel is dan ook KS 50 Water-cooled en komt uit oktober 1975. Het bevat de 51750L0; 517-50LA ; 517-52L0 en de 517-52LA. Deze typen zijn uitgegeven utssen 1972 en 1975. Belangrijke nummers zijn te vinden op de eerste pagina Met dank aan Kees76 voor het beschikbaar stellen van dit boekje, zodat ik dit kon inscannen.

  38. [517] Onderdelen catalogus KS50 Cross

    Hierbij een hele simpele, maar nuttige toevoeging: de onderdelen-catalogus van de KS50 Cross. Deze 517-51L0 (oftewel Liste 0) is afkomstig uit Februari 1973.

  39. [517] Onderdelen catalogus GTS Super (nederlands)

    Met gepaste trots, en met dank aan Tom van Dongen: de eerste Nederlandse onderdelen-catalogus van een 517: de 517-35L5. De catalogus komt uit december 1972 en bevat een 280-blok. Het gaat hier om een GTS Super.

  40. [517] Onderdelen catalogus Cross / SuperSport 1975

    Deze zesde catalogus van een 517 is niet echt nieuw. Wel de combinatie van de KS50 Cross en de KS50 Super Sport 517. Deze catalogus is de Januari 1975-editie en omvat de volgende types: KS50 Cross (517-51 L0) KS50 Cross (517-51 LA) KS50 Cross (517-53 L0) KS50 Super Sport (517-51 LB) KS50 Super Sport (517-51 L1) Dit overzicht vindt u op de 4e afbeelding. Het geeft dus een overzicht van hoge uitlaten, koplamphuizen, een ronde 5-bak, allerlei handles en ontstekingen. En in 3 talen beschikbaar.

  41. [517] Onderdelen catalogus Cross

    Hierbij nog een onderdelen-catalogus van de 517 Cross. Deze bevat de Zündapp 517 Cross (517-51 Liste 0 of 517-510) met hoge uitlaat.

  42. [517] Onderdelen catalogus CS50 Super

    Deze onderdelen-catalogus biedt nog meer afbeeldingen van de 517, waaronder nu de bekende CS50 Super. En volgens mij ook de Boswachter.

  43. [517] Onderdelen catalogus C50, GTS50 en Super Sport

    Zonder omhaal: de onderdelencatalogus van een 517. Nu met onder andere geforceerde koeling! Deze catalogus bevat: C50 517-05LA (kleur 54) GTS50 517-35LA (kleur 58) GTS50 517-35LC (kleur 19, 58 en 60) GTS50 517-35LE (kleur 19, 60 en 66) Super Sport 517-35LB (kleur 19, 52, 60 en 63) Super Sport 517-35LD (kleur 19 en 64) Super Sport 517-35LF (kleur 19 en 64) De kleurnummers 19 zwart, 52 oranje, 54 mosgroen, 58 arizona (goud), 60 racing rood, 63 lemone (geel), 64 seringa en 66 groen worden hierbij genoemd.

  44. [517] Onderdelen catalogus C50 Super en GTS50

    Hierbij de onderdelencatalogus van de C50 Super en GTS50-catalogus van januari 1975! Om precies te zijn de C50 Sport (517-21L0, 517-21LA) en de GTS50 (517-39L0, 517-40L0 en 517-40L5).

  45. [517] Onderdelen catalogus C50 Sport en GTS50

    Hierbij de onderdelencatalogus van de C50 Sport en de GTS50. De types 517-21L0 en de 517-21LA zijn de C50 Sport. De types 517-39L0, 517-40L0 en de 517-40L5 zijn de GTS50. Het is een drietalige catalogus uit januari 1975.

  46. [517] Bediening en onderhoud 100cc/50cc #2

    Deze uitgave W2898 nr. 11 is een versie jonger dan die in faq 107. Deze omvat: - C50 Super (517-05 L9) - C50 Sport (517-23 L1) - KS50 Super Sport (517-24 L0) - KS100 (518-20 L5) Met hoge resolutie, duidelijke tekeningen en volledig nederlands! Met dank aan Marc Vermeirssen voor het beschikbaar stellen van de digitale scans.

  47. [517] Bediening en onderhoud 100cc en 50cc

    Hierbij het boekje Zundapp 50cc en 100cc Bediening en Onderhoud van de C50 Super (157); de C50 Sport (157); de KS50 Super Sport (517) en de KS100 (157). Een orginele uitgave van Zundapp is ingescand en hier geplaatst. Het gaat voornamelijk om de 517, maar deze zijn ook te gebruiken bij andere types zoals 515, 529, 530 of 540. In dit boekje staat informatie over je Zundapp en hoe je deze moet onderhouden. Handig voor de beginnende sleutelaar.

  48. [517] Achterbruglagers vervangen

    Bij een 517 zitten in de achterbrug 2 stellagerbussen. Hiermee is ruimte op de achterbrug af te stellen en draait de achterbrug ten opzichte van het frame. Het gaat hier om onderdeel 428-14.705 Hier leest u hoe u deze eenvouding uit de achterbrug kunt verwijderen.

  49. [516] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 516! De KS50 Super SL met geforceerde luchtkoeling. Weinig te melden: kijken dus!

  50. [516] Bediening en onderhoud Sport-Combinette; KS50 Super SL; KS50 Sport

    In deze Bedienung und Pflege (Bedieningsboekje) gaat over de Sport-Combinette (515-041), de KS50 Super SL (516-001) en de KS50 Sport (516-03) ook weer een hoop informatie en technische informatie.

  51. [515] Onderdelen catalogus #3

    Hierbij nog een onderdelen-catalogus van de 515. Uiterst compleet en handig. Jaar: maart 1965. Het omvat de 515-041 en de 515-061. Beide motorfietsen. Zowel met 4-voetbak als 3-voetbak. Beide geforceerde koeling. De Sport Mokick of Sport-Combinette en uiteraard de KS50 Super. Succes. Met dank aan NSR voor het beschikbaar stellen van dit onderdelen-boek

  52. [515] Onderdelen catalogus #2

    Als extra infomatie voor diegene die een 515 hebben: nog een onderdelen-catalogus. Deze bevat een groot algemeen deel met veel informatie over deze 515. De 515's hebben hier een 267-blok. Dit gaat dus om de Combinette, SportCombinette, Combinette Sport en KS50 Super. Inclusief Zwitserse en Deense Zundapps! Met dank aan: 515Mongool

  53. [515] Onderdelen catalogus

    De voorloper van de bekende 517: de 515. Een mooi elegant klassiek type waarvan er minder zijn verkocht dan de overbekende 517. Voor de echte liefhebbers van dit type: de onderdelen-catalogus.

  54. [515] Bediening en onderhoud 50cc

    Ditmaal een Bediening en Onderhoud voor de 515. Specifiek voor de Super-Combinette De Luxe 515-006 en de Sport-Combinete 515-64 evenals de KS50 Super 515-52. Gewoon handig om weer te hebben. Omschreven worden het 266 en 276-blok. Technische gegevens aanwezig. Met dank aan: MarcP

  55. [514] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 514! De KS100. De enige Zundapp die orgineel 100cc had op een 4-voetbak. En uiteraard hier te vinden.

  56. [514] Bediening en onderhoud 100cc

    Hierbij het onderhoudsboek van de 514. Het is het eerste onderhoudsboek dat echt specifiek gaat over een model in plaats van een motorblok. Doe je voordeel ermee.

  57. [511] Onderdelen catalogus

    Om de site actueel te houden en bij te werken komt er weer een zeldzame catalogus bij: die van de 511. Oftewel de KS75! Met dank aan 517-36L5!

  58. [510] Onderdelen catalogus

    Hier kan je zien uit welke onderdelen de 510 bestaat. De ouderwetse klotestoter. Nog ouder dan de 515 met dubbele achterveren. Of heeft deze dat ook? Hier kan je dat ontdekken.

  59. [510] Bediening en onderhoud 100cc en 50cc

    Hierbij het boekje Zundapp 50cc en 100cc Bediening en Onderhoud van de SuperCombinette(433); de SuperCombinette (510); de Supercombinette (515) en de KS50 (515). Een orginele uitgave van Zundapp is ingescand en hier geplaatst. Het gaat voornamelijk om de 510 en 515, maar deze zijn ook te gebruiken bij andere types zoals 517, 529, 530 of 540. In dit boekje staat informatie over je Zundapp en hoe je deze moet onderhouden. Handig voor de beginnende sleutelaar.

  60. [460] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 460 oftewel een ZD of een ZA-tje! Dit zijn snorbrommers! Zeer zeldzaam op internet, maar hier toch geheel te vinden!

  61. [448][529] Zelf sleutelen

    Hierbij het boekje Zelf Sleutelen aan je CS50, GTS50 en KS50 (529) en de Sprinter en Hai50 (448). In dit boekje kan je lezen hoe je zelf kan sleutelen aan deze Zundapps.

  62. [448] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 448 oftewel de Nederlandse Sprinter. Zeer zeldzaam op internet, maar hier toch geheel te vinden!

  63. [448] Bediening en onderhoud CS25 / Hai25

    In dit boek de Bediening en Onderhoud van de CS25 (448-140 oftewel 448-14L0) en de Hai25 (448-150 oftewel 448-15L0), of zoals de Duitsers het noemen: Bedienung und Pflege. Deze 1kW, 3-voet-versnelling is het lichte broertje van de CS50 en Hai50. Het zijn immers Mofa's. Met dank aan Robert KS50WC voor het beschikbaar stellen van deze afbeeldingen!

  64. [446] Onderdelen catalogus

    Van de 446-serie oftewel de ZD-serie is niet zo veel bekend. Hierbij presenteer ik dan ook de eerste onderdelen-catalogus van de ZD20 op Zunflappie.nl Opgesteld in mei 1977 over de 446-450 (oftewel 446-45 Liste 0) is deze scan hopelijk duidelijk voor iedereen.

  65. [444] Onderdelen catalogus

    De onderdelen-catalogus van de Zundapp 444 is niet heel bekend en vaak nodig, maar jij bent er blijkbaar wel naar op zoek. Met dank aan 510Mongool van het Zundapp-forum beschikbaar op zunflappie.nl.

  66. [442] Onderdelen catalogus

    Hierbij de onderdelen-catalogus van de Zundapp 442: de Automatic! Een uitgave uit november 1975 waarin de Mofa25 en Mofa40 staan tussen 1969 en 1975. Typenummers: 442-01L0, 442-11L0, 442-12L0, 442-16L0, 442-16L1; 442-17L0; 442-17L1. Allen hebben een 248-motorblokje: dus zonder versnellingen!

  67. [434] Onderdelen catalogus

    Hierbij de onderdelen-catalogus van de Mofa 25 en Moped M50, type 434. Het gaat om een uitgave van Maart 1975. Hierin staan de volgende types: 434-02L1 als Mofa25 434-01L0 als Moped M50 434-15L0 als BASF Met dank aan en Arjen van voor het beschikbaar stellen en inscannen van dit boekje.

  68. [434] Bediening en onderhoud Mofa 25 / Moped M50

    Hierbij de bediening en onderhoud van deMofa 25 (434-02L1 oftewel 434-021) en Moped M50 (434-01L1 oftewel 434-011). Beide hebben een 2-handgeschakeld blokje.

  69. [429] Bediening en onderhoud 50cc

    Ook aan de oudere types wordt gedacht. Daarom mag ik u hierbij presenten: de Bediening en Onderhoud van de 429: de Super Combinette. Met ingenieus achterveer-systeem, fietszadel en nog wat andere leuke dingen.

  70. [428] Onderdelen catalogus

    Hierbij een onderdelen-catalogus van de 428: de Zundapp Combinette met 2-versnellingen blok. Er is niet veel over te zeggen: gewoon duidelijk en compleet.

  71. [423] Onderdelen catalogus

    De officele onderdelen-catalogus van een Zundapp 423 oftewel de Zundapp Combinette. Een echt oud beestje toch wel. Maar hier volledig te vinden. De onderdeel-catalogussen waren helaas in die tijd nog niet zo compleet als bij de laatste 530-modelen.

  72. [423] Onderdelen Combinette S

    Hierbij de onderdelen-catalogus van de Zundapp Combinette S, de 423.

  73. [423] Bediening en onderhoud Combinette S

    In dit boekje wordt de Onderhoud- en Bedieningstips gegeven zoals bij elk model Zundapp dit werd uitgebracht. Met leuke plaatjes en handige tips voor dit model specifiek. De Combinette S (type 423) is dan wel een oudje, maar hoeft niet te ontbreken. Achterin het boekje staat nog reclame voor de buitenboordmotor en de naaimachine.

  74. [314] Werkplaatshandboek 314/317-motorblok

    Hierbij het Handwerkboek van een 314-motorblok. Dit is een KLAUWGESCHAKELD 5 voet versnellingsblok. Zoals ze op onder de 80cc horen! Dit is dus een 80cc blok, maar er past ook een 100cc of 120cc op.! Voor het geval u uw motorblok (5 versnellingen) uit elkaar wilt halen. Waarschijnlijk is dit ook wel passend voor een 317-blok. Hetzelfde blok, maar met een krukas voor 50cc!

  75. [304] Bediening en onderhoud Buitenboordmotor

    Het boekje "Arbeiten am Bootsmotor" is een boekje wat niet veel mensen zullen hebben. Voor de volledigheid plaats ik hier het boekje afkomstig uit Juli 1969. De bootmotor heeft het nummer 304 gekregen, maar heeft niets te maken met de 3xx-serie motorblokken (als 314, 316, 317).

  76. [285] Werkplaatshandboek 285-motorblok

    Het handwerkboek met daarin de instructies hoe je kundig je 285 blok uit elkaar kan halen. Dit is dus de 125cc en 175cc!. Ook kan je lezen hoe je hem weer in elkaar moet zetten. Erg leerzaam en je kan precies lezen hoe je blok in elkaar zit. Scheelt weer een hoop kosten om het te laten reviseren.

  77. [284] Werkplaatshandboek 284-motorblok

    Het handwerkboek met daarin de instructies hoe je kundig je blok uit elkaar kan halen. Ook kan je lezen hoe je hem weer in elkaar moet zetten. Erg leerzaam en je kan precies lezen hoe je blok in elkaar zit.

  78. [281] Werkplaatshandboek 281-motorblok

    Het handwerkboek met daarin de instructies hoe je kundig je blok uit elkaar kan halen. Ook kan je lezen hoe je hem weer in elkaar moet zetten. Erg leerzaam en je kan precies lezen hoe je blok in elkaar zit. Deze gaat over verschillende blokken: De 267, de 276 en de 281.

  79. [276] Werkplaatshandboek 276-motorblok (50 en 75cc)

    Hierbij het handwerkboek van de SportCombinette KS (515), de Falconette KS, de SuperFalconetteKS50 en KS75. Het gaat hier om het 4-versnellingen voetgeschakeld rond blokje. Met hartelijke dank aan Roelof ten Brink voor het beschikbaar stellen van dit handwerkboek.

  80. [276] Werkplaatshandboek 276-motorblok

    Een Nederlandstalig handwerkplaatsboek voor het 276-motorblok. Duidelijk kort en altijd handig. Tevens staat hier extra informatie over de 517.

  81. [276] Onderdelen catalogus

    Hierbij de onderdelen-catalogus van het 276-blok. In het Nederlands, dus met trapstel etc. Het gaat hier dus om een 3/4 voet-bak in het ronde model.

  82. [266] Werkplaatshandboek 266-motorblok

    Hierbij de Onderdelen-catalogus van het 266-blok inclusief het handwerkboek. Het gaat hier om het 3-versnellingen handgeschakeld rond blokje. Volledig en orgineel. Ook voor het openen van dit blok is het een goed hulpmiddel. Dit blok zat orgineel onder Nederlandse Combinettes (428) tussen 1959 en 1962.

  83. [266] Onderdelen catalogus

    Hierbij de Onderdelen-catalogus van het 266-blok inclusief het handwerkboek. Het gaat hier om het 3-versnellingen handgeschakeld rond blokje. Volledig en orgineel. Ook voor het openen van dit blok is het een goed hulpmiddel. Dit blok zat orgineel onder Nederlandse Combinettes (428) tussen 1959 en 1962.

  84. [265] Werkplaatshandboek 265-motorblok

    In dit artikel toon ik u het Werkplaatshandboek van het 265-motorblok. Deze 3-bak (handgeschakeld) met trekkabel en terugtraprem ontbrak nog in het overzicht. Dit handboek is in mei 1979 uitgegeven.

  85. [255] Werkplaatshandboek 255-motorblok

    Hierin een zeer uitgebreide scan van het Handwerkboek van een 255-blok, zoals gevonden onder een KM48 of KM50. Deze "Werkstatt Handbuch" was voor dealers die aan Zundapp moesten gaan sleutelen. Behalve de (de)montage van het blok een zeer uitgebreide catalogus van speciaal gereedschap. En als toegift wat prijslijsten van werkzaamheden, garantie, bestellen van onderdelen, beschrijving opruilsysteem motoren en een beknopte weergave van de werkplaats-organisatie. Veel succes met deze "Werkplaats handleiding". Boekje komt uit januari 1956.

  86. [255] Bediening en onderhoud Combimot 255

    Van de Zundapp Combimot is niet heel veel bekend. Toch bevat deze bromfiets een 255-motorblokje, welke heel anders is dan de 28x-serie. En hier is de gebruiksaanwijzing! Met technische gegevens van het 255-blokje en informatie voor bediening en onderhoud.

  87. [248] Werkplaatshandboek 248-motorblok

    Dit handboek "Arbeiten am Zweitakt-Motor, 50ccm, Automatic" is het handboek voor de 248, wat een 'automatisch geschakeld' blok is. Dit blokje zat onder andere onder de Automatic Mofa 442-01L1 (442-011) en de Automatic Moped 442-03L0 (442-030). Dus een automaat zonder versnellingen. Het is een uitgave van Oktober 1969. Deze heeft een slipkoppeling bij het vliegwiel en daarnaast een decompressieklep in de cilinderkop. Stap voor stap wordt uitgelegd hoe dit blok proffessioneel gedemonteerd en gemonteerd kan worden. Daarnaast is er een lijst opgenomen met het benodigde 'speciale gereedschap' als de SK-A 325 en MV 6-115. Ook het electrische schema (wat eigenlijk geen naam mag hebben) is aanwezig. En uiteraard is ook de technische informatie aanwezig. Dankzij Robert KS50WC voor het beschikbaar stellen van deze afbeeldingen!

  88. [234] Onderdelen catalogus DB 234 Norma Luxus

    Deze onderdelen-catalogus van de Zundapp DB234 Norma Luxus uit 1953 is dan wel een oudje, maar alsnog handig. In Juli 1953 kwam deze Norma-Luxus uit. En deze catalogus dus ook.

  89. [204] Onderdelen catalogus Bella

    Een zeer oude, maar complete onderdelen-catalogus van de R204, Zundapp Bella uit juli 1958.

  90. [204] Bella folder

    Een korte impressie uit het tijdschrift Motorrad over de Bella uit 1985.

  91. [204] Bediening en onderhoud Bella #2

    Na een onderdelen-catalogus voor de [204] Onderdelen catalogus Bella én al een [204] Bediening en onderhoud Bella te hebben geplaatst is het nu tijd voor NOG een [204] Bediening en onderhoud Bella. Maar deze is duits en echt anders dan de reeds geplaatste Bediening en Onderhoud. Eigenlijk is dit dan ook een "Bedienungs-Anweisung". Het betreft hier de variant R200 en is een uitgave van Mei 1955.

  92. [204] Bediening en onderhoud Bella

    Hierbij de Bediening en Onderhoud van de Bella R204

  93. [175s] Onderdelen catalogus 175s

    De onderdelen-catalogus van de Zundapp 175s-motorfiets is de eerste van dit type. Deze uitgave uit april 1956 bevat de onderdelen van het complete voertuig. Van cilinder en motorblok tot frame en zadel. Met dank aan Ronald van Wissen voor het belangeloos inscannen en beschikbaar stellen.

  94. Zwarten

    Hier gaan we metalen onderdelen 'zwarten'. Dit is het laten verkleuren van metaal door het te verwarmen daarna in olie te dopen. Hierdoor trekt de (zwarte) olie het metaal in en gaat er niet meer uit. Voordelen: mooie zwarte bouten, stootvast, veegvast en het roest niet meer!

  95. Zeldzame bedradingschema's

    Zoeken naar een bedradingsschema oftewel stroomschema (electroschema) is niet altijk makkelijk. Vind diegene maar eens die jij nodig hebt. Er zijn er erg veel, maar welke is nou goed? Er zijn zeldzame schema's ... en die zijn hier te vinden!

  96. Wiellagers

    Omdat er vraag naar is: een artikel over wiellagers. Alle Zundapp-wielen gemonteerd in de 5xx-serie hebben in totaal 5 lagers: 2 in het voorwiel, 2 in het achterwiel en 1 in de tandwieldrager. Hier een overzicht van de lagers die erin behoren én een montagehandleiding.

  97. Voorontsteking berekenen

    Hier kan je makkelijk berekenen hoeveel millimeter voorontsteking je moet hebben. Je geeft een aantal graden op en de website berekend hoeveel millimeters dat zijn.

  98. Voorontsteking afstellen

    Hier kan je lezen hoe je voorontsteking goed kan afstellen. Makkelijk als je weer eens in de weer gaat met je vliegwiel.

  99. Vliegwiel op krukas inslijpen

    Een spietje op je krukas wat vaak breekt: lastig en vervelend. De oplossing: vliegwiel en krukas op elkaar laten inslijpen.

  100. Verschillende ULOboxen

    Zundapp kent verscheidende ULOboxen. Hierbij een overzicht van diverse ULO-boxen waaronder die gemonteerd zaten op Zundapp. De ULObox EBL 801 heeft verschillende aansluitingen om knipperlichten of andere verbruikers op aan te sluiten. Met dank aan www.kreidlertreff-giessen.de!

  101. Uitshimmen van de krukas

    Het uitvullen van je krukas in je motorblok met shimringen (het zogenaamde uit shimmen) is een moeilijk karwei. Maar toch moet je het doen wil je zelf je blok reviseren. Daarom deze faq: hij legt je uit hoe je op een goede manier je krukas kan uitshimmen oftewel uitvullen met behulp van shim- of uitvulringen

  102. Typeplaatjes: motor en frame

    Er zijn verschillende typeplaatjes. Hier een korte uitleg over het motor-typeplaatje en het frame-typeplaatje.

  103. Toerenteller of kilometerteller opknappen

    De mooie tellers van Zundapp worden oud. Deuken erin, krasjes erop. Spuiten dan maar... jammer van die lelijke deuken. Maar gelukkig is het mogelijk dat er ze weer mooi kunnen worden. Hier lees je hoe!

  104. Tekeningen in 3D in SolidWorks

    Hierbij enkele tekeningen die ik heb gemaakt van Zündapponderdelen. Dit mede voor enkele van mijn 'projecten'. Om de bestanden te bekijken heb je Edrawings for SolidWorks nodig. Download die hier! Alle tekeningen zijn gemaakt door Eddy Erkelens en een enkele tekening is gemaakt door Nick. Bekijken2.75 x 17/downloaden is en blijft freeware!!!

  105. Tankmal maken en gebruiken

    Een tankmal om bepaalde stukken van het chroom te bedekken om de tank vervolgens te spuiten is een vaak gevraagd onderwerp. Dus vandaar hier de tankmal; hoe je deze maakt én gebruikt.

  106. Stuurslot verwijderen

    Het verwijderen van een stuurslot is vaak redelijk eenvoudig. Mits je de sleutel hebt. Toch kan het soms handig zijn om even wat hulp te krijgen. Met deze FAQ probeer ik u die hulp te geven.

  107. Stickers verwijderen/plakken

    In deze faq leg ik kort uit hoe je stickers kan verwijderen of kan aanbrengen/plakken. Met een hoop foto's laat ik zien hoe ik dat heb gedaan. Zodat het voor u een hulp kan zijn.

  108. Snelheid per toer online

    Hier kunt u door simpel een paar gegevens in te voeren uitrekenen hoe hard u rijdt. U kunt tandwielveranderingen maken en gelijk zien welke verandering dit teweeg brengt. Ook krijgt u een grafiek te zien waarop staat welke snelheid u theoretisch zal rijden.

  109. Schroefdraad / moeren / bouten

    Een duidelijke faq over schroefdraden. Verschillende bouten, moeren, schroefdraad, spoeden en andere aanverwanten worden uitgelegd.

  110. Prospekte 1984

    De Prospekte van 1984. Voorlopig de laatste uit de serie met de CS25, ZA40, ZX25 en GTS50 540.

  111. Prospekte 1983

    De Prospekte van 1983 met daarin de 529 GTS50 5-speed en de 537 KS80 Supersport

  112. Prospekte 1982

    De Prospekte van 1982 met de ZA25, de 540 en meer.

  113. Prospekte 1981

    De Prospekte van 1981 met daarin de Roller (R50) KS175 en KS80 Touring

  114. Prospekte 1980

    De Prospekte van 1980 met veel 529, de 530, 448 en zelfs de Mofa CS25.

  115. Prospekte 1979

    De Prospekte van 1979 van ZD50 tot KS175

  116. Prospekte 1978

    De Prospekte van 1978 met de 529 en de 521!

  117. Prospekte 1977

    De Prospekte van 1977: de eerste beelden van de 529.

  118. Prospekte 1976

    De Prospekte van 1976 met onder andere de MOFA.

  119. Prospekte 1975

    De Prospekte van 1975 met daarin beelden van de ZD en ZA.

  120. Prospekte 1974

    De Prospecte van 1974. Met de oranje Watercooled '74 517. En de KS125 521

  121. Prospekte 1968

    Mijn eerste in de serie van de Prospekten is vernieuwd. Nu met meer, beteren en uitgebreidere afbeeldingen van de Prospecte uit 1968.

  122. Pickup op 10-polige Bosch vervangen

    Hier kan je lezen hoe ik de pickup-sensor van een 10-polige Bosch-sterontsteking verwissel. De defecte pickup boor ik los, de nieuwe bout ik vast. Met dank aan Zuntrade voor het beschikbaar stellen van deze pickup.

  123. Overzicht RAL-kleuren

    Behalve de orginele Zundapp-kleuren een overzicht van de RAL-kleuren met daarbij de RGB en LAB-kleurcodering, voor gebruik in software die geen RAL-kleuren ondersteund.

  124. Orginele kalenderplaten 1974 t/m 1984

    Hier ziet u alle mooie kalenderplaten zoals die op de Zundapp-kalender zaten in de jaren 1974 t/m 1984. 10 jaar lang Zundapp... nu van de gevoelige plaat op jouw beelscherm. Geniet ervan!

  125. Orginele Zundapplogo

    Het was de eerste keer lang zoeken voordat ik een fatsoenlijke versie van het Zundapplogo kon vinden. En toen vroeg iemand of ik dat even kon verbeteren... Ja! Dus hierbij is het Zundapplogo (praktisch) oneindig groot te krijgen. Tot wel 2000x2000 pixels! (en op verzoek groter). Dus download hier het logo!

  126. Orginele Zundapp-verf-kleuren

    Hier kunt u de orginele verf-kleuren van Züdapp vinden. Echter, deze kleurcodes zijn (uiteraard) niet meer te krijgen. Daarom wordt er zoveel mogelijk gezocht naar verf-vervangers. Deze staan OOK in deze lijst! Met deze kleurnummers of kleurcodes kan je kijken welke verfkleur je nodig hebt.

  127. Nummers van de cilinders

    In deze FAQ een overzicht van de cilinders die Zundapp gebruikte met daarbij de code, het vermogen, de naamgeving en op welk model deze cilinder zat.

  128. Motorblokken

    Hier een overzicht van alle motorblokken die Zundapp ooit heeft gemaakt. Met zo veel mogelijk informatie als slag, boring etc. Bevat de 276, 278, 280, 281, 283, 284, 285, 285 GS, 286, 314, 317.

  129. Monteren voorvork (trommelrem)

    Het demonteren van je voorvork is voor sommige nog best een probleem. Gelukkig is hier een faq die de voorvork van een 515/517/529 uit elkaar haalt. Je hebt hier wel een TROMMELREM nodig!

  130. Monteren balhoofd

    Bij deze faq ga ik u uitleggen hoe u uw balhoofd kan monteren. Het balhoofd is het stuur-gedeelte waardoor uw frame aan uw voorvork vast. Voor prettig rijden én veilig rijden is het een vereiste dat dit goed gebeurd! We bespreken de montage van de veren, onderpoten, stangen en wat voor olie. Een stap-voor-stap-handleiding bij uw voorvork.

  131. Modellen en types met schijfrem

    Omdat er vaak nogal wat verwarring is welk modellen/types orgineel schijfrem hebben hieronder even een lijstje. Hier wordt dus uitgegaan van orgineel! Zo is de schijfrem pas ingebouwd vanaf de 529. Alles daaronder behoort GEEN schijfrem te hebben!

  132. Koppeling monteren

    Hoe de koppeling gemonteerd moet worden staat in het handwerkplaatsboek. Maar daar met onduidelijke foto's. Daarom hier nog eens beter.

  133. Kilometerteller mechanisme restaureren

    Je kilometerteller werkt niet lekker. De wijzer schommeld of geeft te weinig aan. Je weet niet waar het aan ligt, maar het gaat niet zoals het hoort te gaan. Dus moet je naar je voorwiel kijken. Maar vaak weet je dan ook niet wat je moet doen. Bij deze faq gaan we je wormwiel, worm en kilometer-teller-aandrijving bekijken en opknappen. Je leest precies wat je moet doen en dan komt het helemaal goed.

  134. Kilometerteller assembleren

    Als vervolg op faq 24: het assembleren van de kilometerteller. Met duidelijke foto's en korte opdrachten om een compleet-uit-elkaar-liggende kilometerteller weer te assembleren.

  135. Keerring vanaf buitenkant blok vervangen

    Je kent het wel: een keering van een krukas of de uitgaande as die lek is. Dat is vervelend, maar moet vervangen worden. En om dat te doen moet eigenlijk je blok uit elkaar. In deze faq lees je een alternatieve manier zodat het blok niet gesplitst hoeft te worden!

  136. KS80 Recensie April 1984

    Een recensie van de KS80 (Touring) uit het blad Motorrad uit april 1984. Intressant, leuk om te lezen en met mooie foto's van het de techniek. Samen met de Hercules Ultra 80AC, de Horex Rebell 80N, Kreidler Florett 80E, KTM 80RS, Puch Cobra 80. Kortom: een tachtig-er (achtziger).

  137. Imitatie knipperlichten verbeteren

    Een handleiding om je imitatie knipperlichten te verbeteren. Standaard-imitatie-knipperlichten werken slecht. Zelfs met een ulobox zie je ze maar slecht. Overdag is het echt niet zichtbaar. Daarom een simpele én goedkope manier om ze te verbeteren. Kost ongeveer een uurtje werk. Tenminste, als je het goed wil doen!

  138. Hoeveelheid olie voorvork/motorblok

    Hoeveelheden olie in voorvork of motorblok. Het is belangrijk dat er genoeg olie in je motor / voorvork zit. Niet te veel en niet te weinig. Als er niet de goede hoeveelheid inzit kan dit namelijk funest zijn! Lees daarom zorgvuldig de literatuur en houdt je daar aan!

  139. Het aandraaien van cilinderkoppen

    Vaak gaat het nog fout met het aandraaien van cilinderkoppen. Of niet vast genoeg, of in de verkeerde volgorde. Daarom hier duidelijk en vanaf orginele papieren een duidelijke uitleg!

  140. Het Zundapp lied als MP3

    Hierbij de 6 verschillende versie van het Zundapp lied als mp3 te weten: Nederlands, Duits, Engels, Achterhoeks, Limburgs en een rock-versie. Ook bestaat er een 'dance'-uitvoering van DJ Ramon, welke hier beschikbaar is. Tevens nog een brommerlied: Motorbiene, van 2 auteurs.

  141. Handige links

    Een lijstje met handige links, die mooi kunnen helpen bij je hobby

  142. HH-kenteken

    Hier kan je lezen hoe en waarom je een zogenaamd HH-kenteken aan kan vragen. Een HH-kenteken is een internationaal brommerkenteken. Met dit kenteken mag je over de HELE wereld heen rijden. Dus dat is MEER dan op je groene kaart. Tevens wordt jouw brommer een internationele brommer. Jouw brommer moet dan overal ter wereld als brommer worden gezien. Ook al kent het land zelf geen brommer! Kortom: Ideaal!

  143. Geschiedenis Zundapp

    Hier een korte omschrijving van het bedrijf Zündapp Werke GmbH. Van start tot faillissement.

  144. Excel rekentools

    Een aantal Excel-sheets waarop je met Microsoft Office Excel een aantal dingen goed kan uitrekenen.

  145. Databladen 1969 t/m 1973

    Hierbij een kort maar volledig overzicht met technische gegevens van allerlei modellen van 1969, 1970, 1971 en 1973. Grote kans dat uw Zundapp er ook tussen staat.

  146. Databladen 1968 t/m 1984

    De databladen voorzien, per specifiek type een aantal technische gegevens. Onmisbaar voor de mensen die hun Zundapp orgineel willen opbouwen. Van de 444, de 561 tot de 540: deze lijsten bevatten informatie van 254 verschillende types!

  147. Codering kogellagers

    Je kent het wel: je moet een lager 6201 ZZ hebben maar je hebt geen idee wat dat inhoud. Daarom is er deze faq. Om de DIN (Duitse Industrie Norm)-codering van lagers te leren kennen, te bevatten en te gebruiken. In één zin: hier ga ik jou leren wat de codering van lagers betekenen. Het is géén lijst met alle lagers in welk blok dan ook.

  148. Bromfiets of motorfiets keuren

    Hier lees je hoe je Zundapp (of ander voertuig) kan laten keuren bij de RDW en aan welke eisen ze moeten voldoen. Een korte faq, maar duidelijk.

  149. Bougies codes

    Bougies. Iedere Zundapp gebruikt ze. En er zijn zeer veel verschillende soorten en maten. Gelukkig is de maat vrij universeel... maar het soort varieert nogal eens. De techniek veranderd en de namen voor bougies ook. Daarom eens een duidelijk overzicht van bougies-codes! [LET OP: deze faq kan qua vorm nog gaan veranderen]

  150. Bosch aansluitnummers

    Zundapp gebruikt voor de electrische aansluiting de coderingen van Bosch. Nummers als 31, 49 en 56 komen best vaak voor. Maar waar zijn die nummer voor? Hier lees je het.

  151. Bereken mengverhouding olie/benzine

    Hier kan je makkelijk uitrekenen hoeveel olie je per liter (of totaal) je nodig hebt bij elke verhouding olie op benzine.

  152. Bandenmaten

    Banden maten vergelijken. Welke band is nou groter? De 100/90-17 of een 3,5x17? Welke stelsels zijn hier? En welke kan je gebruiken? Hoe herken je een stelsel? En hoe doe je hier je voordeel uit? Lees deze faq en je weet dit alles!

  153. Banden merken en waarderingen

    Een korte faq over banden. Wat is nou de beste buitenband? Voor Zundapp met (meestal) 17" is dat een van de banden van de volgende makelarij...

  154. Achterveren 515/517 uit elkaar halen

    De 'bus'-achterveren van de Zundapp zijn uit elkaar te halen. Dit kan handig zijn als u deze wilt reviseren, spuiten, opknappen of als het dempergedeelte niet meer goed werkt. Hier wordt beschreven hoe je de bus-/achterveren uit elkaar kan halen.

  155. Achterbrugas demonteren [515 t/m 530]

    In www.zunflappie.nl/faq/1 kon je lezen hoe we de achterbrug-bussen vervangen konden worden. In deze faq kan je lezen hoe jij de achterbrug zelf eruit kan halen. Ook als dit niet zo makkelijk gaat als het hoort te gaan.

  156. Achterbrug-speling bij 517

    Ook 517-frames hebben wel eens speling op de achterbrug. Dit komt vaak voor verkeerde montage. Deze speling komt dan in het frame en is niet makkelijk op te lossen zoals bij het (betere) 530-systeem.

  157. Aankoopsbewijs sjabloon

    Voor de keuring van een brom- of motorfiets is er regelmatig een aankoopsbewijs of verkoopsovereenkomst nodig. Dit mag een eenvoudig papiertje zijn, maar een beetje netjes werken kan geen kwaad. In deze FAQ kunt u eenvoudig een voorbeeld downloaden/printen.

  158. Aanhaalmoment moeren/bouten

    Een kort overzicht van hoe vast (op welk moment) diverse bouten/moeren gezet moeten worden.

Terug naar Zunflappie hoofdpagina